Forks

31 juli 2012 - Forks, Washington, Verenigde Staten

Omdat we niet meer konden reserveren voor  de overtocht naar Port Angeles hebben we gisteravond de auto al neergezet bij de ferry. Waarschijnlijk mochten we mee maar we wisten het niet zeker. Het was nog even spannend maar toen mochten we toch mee. Anders hadden we niet van het eiland afgekund terwijl we geen slaapplaats hadden. Zoveel mensen die tegen ons gezegd hebben dat er in Amerika altijd plaats is....niet dus, de amerikanen zijn nu zelf ook massaal op vakantie, dus druk druk druk. We zijn dus weer terug in Amerika en rijden nu Olympia National Park in, een prachtig park met een regenwoud. Helaas werkt het weer niet mee en hangt de berg olympia in de bewolking. Dan maar verder rijden waar we het begin van het prachtige woud vinden. Ook de rivier waar de zalmen komen om eieren te leggen en te sterven is prachtig. De zalm is er nog niet, dat is dan weer jammer. We hebben een suite gehuurd met een eethoek en een keuken en gaan dus opgewekt boodschappen doen in de enige supermarkt van het dorp. Daar zijn de prijzen dan ook naar....4,29 dollar voor een zak Lays chips, mijn god....Het eten in een restaurant waar een omaatje de scepter zwaait zijn dan aangenamer. Lekker gegeten en Bart reuze trots op het feit dat hij in zijn eentje een tweepersoons pizza heeft opgegeten (are you going to eat that all by yourself, oh my god....amazing).Vandaag met meerdere amerikanen op de ferry leuke gesprekken gehad, ze zijn gewoon echt heel vriendelijk. En toch weer wonderlijk....elke amerikaan weet wat het red light district in Amsterdam is....