indrukwekkende vulkaan

4 augustus 2012 - Castle Rock, Washington, Verenigde Staten

vanmorgen zijn we gaan rijden terwijl de lucht strakblauw en wolkenloos was. Nu lag mount rainier natuurlijk niet in de wolken en hopelijk mount st helens ook niet. Mount st Helens is een vulkaan die in 1980 uitgebarsten is en een spoor van verwoesting heeft achtergelaten en 57 mensen het leven heeft gekost. Sinds die tijd is het gebied aan het herstellen maar zie je de gevolgen nog altijd. De weg er naartoe was lastig te rijden maar wel mooi. We gingen behoorlijk hoog en hadden daardoor mooi uitzicht op mount rainier (toch nog) mount adams en mount hood. allemaal even mooi. Heel indrukwekkend waren de boomstammen die nog steeds overal lagen en ook nog dreven in het grote spirit lake. Die drijven er dus al 32 jaar! het verhaal van een oude man die zijn leven lang onderaan de vulkaan woonde en de eruptie niet overleefde was ook om niet te vergeten. Het weer wordt ondretussen steeds warmer en portland maakt zich op voor het heetste weekend in drie jaar. we gaanmorgen de warmte maar ontvluchten denk ik, want vandaag brandde dezon al heftig. Ben benieuwd of de zomer in Nederland al begonnen is.

1. Gondolala:
    4 augustus 2012
    Hi lieve allemaal!
    Mooie reisverhalen hoor, leest lekker weg en de foto's zijn prachtig. Hier op De Bakkerij is alles Ok en genieten we van de zon als die tussen de regenbuien tevoorschijnt komt!
    Momenteel is het hier 16 graden, dus ietsje kouder dan bij jullie. Best lekker weer, maar nog lang geen zomer. Komt vast nog wel als jullie er weer zijn denk ik. Maar zover is het nog niet, want jullie mogen nog van alles zien en beleven!
    Fijne vakantie verder en rijdt voorzichtig.
    Dikke kus van ons en zacht likje van Roos!