stellar jay and grey jay

3 augustus 2012 - Packwood, Verenigde Staten

Hier weer een nieuwe update voor iedereen die weer gelezen kan worden bij het ontbijt. Vanmorgen hadden wij eindelijk weer een hotel waar je weer een ontbijt krijgt want dat is in Amerika niet vanzelfsprekend. Gisteren zijn we in een restaurant gaan ontbijten, iets waar ik niet aan kan wennen. Maar vanmorgen dus heerlijk verwend voordat we weer op stap gingen naar Mount Rainier. De hotels die we tot nu toe hebben zijn allemaal goed en zeer netjes. Het enige nadeel van de hotels is dat ze allemaal van hout gemaakt zijn en dus zeer gehorig zijn. Voor mij maakt dat niet uit maar Toon slaapt heel licht en wordt daar niet vrolijk van. Gelukkig had ik oordopjes mee.... We zijn dus vertrokken naar de grote berg en de omgeving is hier weer heel bosrijk en  prachtig. Naarmate we dichterbij kwamen werd het steeds mooier. Mooie uitzichten, veel bloemen, veel watervallen, heel mooi. De berg heeft vier bezoekercentra en wel honderd uitgezette wandeltochten (trails) om zich heen. We hebben er een gemaakt die naar een waterval en naar hotsprings leidde. Er staan zoveel bloemen hier, mijn moeder zou zich hier volmaakt gelukkig voelen. Ook heel veel dieren waar we achterkwamen toen we zaten te picknicken. We werden omgeven door stellar jays en grey jays. Dat is dus een grijze vlaamse gaai en een soort van blauwe. Heel mooi en heel brutaal, ze pikten zowat het brood van tafel af. Vanavond waren we een beetje zat van dat steeds maar uit eten gaan, dus hebben we een bord met salade op de kamer gegeten. Terwijl we  op bed zaten kwam er grote groep elken langs ons raam; totaal niet bang en supernieuwsgierig...rare dieren hier in Amerika.

1. Margriet:
    3 augustus 2012
    Hey, how's the life wife??? (en mannen of course!!) Volgens mij hebben jullie een topvakantie... zo ziet het er in ieder geval wel uit! Vergeten jullie niet af en toe even vreselijk lekker in de relaxstand te schieten???!!! Ik zit op mn werk... zucht... khad je nog ge"whatsup" t dat Kromowidjojo GOUD heeft, was top om te zien... krijgen jullie daar nog iets mee van de Olympische Spelen?? Ik heb veel nachtdiensten... ben een soort van DE MOL deze zomer, dus kijk een hoop herhalingen... nog 1 weekje en dan begint ook onze vakantie... Ga lekker verder met genieten daar... en see you later alligator!! lfs -X-
  2. Annemiek en Dirk:
    3 augustus 2012
    Wat heerlijk om zo veel soorten bloemen en dieren van zo dichtbij te zien! Overweldigende natuur daar..
    Al die gekleurde zeesterren, vonden we ook al zo mooi.
    Geniet er maar lekker van!
    Kusjes van ons
  3. Opa en oma:
    3 augustus 2012
    Toen we lazen dat jullie opweg waren naar de Mount Rainier, waren onze gedachten in Oostenrijk! We zien Inge nog huppelend en lachend de bergpaden betreden en we zijn nu blij, dat ze deze ervaring kan gebruiken.!! Elke morgen lezen we eerst de verhalen van jullie. Fantastisch vinden we dat.Groeten van ons.
  4. Nancy en Jurgen:
    3 augustus 2012
    Tja Inge heeft bergervaring, dat dan weer wel.
  5. Superfurry:
    5 augustus 2012
    WoW! !!!!!
  6. John Lamers:
    7 augustus 2012
    Amerika is een fantastisch land, vrrag dat maar aan je Ome Loek. Fijn, dat jullie zo genieten. We hopen dat jullie er net zo'n prettige herinneringen aan hebben, als wij dat nog steeds ondervinden. Goede reis en behouden thuiskomst.
    Tante Dieuwie en oom John