lange rit

13 augustus 2012 - Wheeler, Oregon, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen en daarna zijn we richring Wheeler vertrokken. Thuis heb ik de planning gemaakt met google maps en dat doen we dus niet meer. de reistijden tussen twee bestemmingen worden daar korter weergegeven dan ze in werkelijiheid zijn. Samen met een fijne file maakte dit een flinkenlange rijdag. Het is zondag en alle amerikanen denken dan fijn een dagje strand te doen. Het zouden Nederlanders kunnen zijn. En ook hier heb je zondagsrijders, ze rijden veertig waar ze zestig mogen en slaan ineens af als ze een mooi uitzichtpunt zien. Amerikanen hebben echt heel veel discipline wat  verkeersgedrag betreft. Wil je oversteken en sta je niet bij een zebra....ze staan zo boven op hun rem voor je. En ze hebben totaal geen haast, maar misschien is dat per streek verschillend, hier zijn ze echt relaxed. we hebben net heerlijk vis gegeten enndat doen we vaak de laatste week. Morgen gaan we naar Seattle en moeten we de auto terugbrengen. we zouden nog een stuk langs de kust rijden maar we horen net dat er morgen mist komt. dat hebben we vandaag ook een paar keer gehad en je ziet de mist dan vanuit zee zo het land op rollen. Heel bizar. En dan is het ineens ook zo weer weg. Toon en Bart zijn vandaag het strand op geweest, maar Martijn en ik vonden het te koud en te winderig. Ze hebben wel weer wat getijdepoelen gezien.

1. Marijke & Aryan:
    13 augustus 2012
    Hi Walsjes,
    Ar en ik, zijn ook weer thuis en we hebben meteen jullie reisverhalen opgezocht, want we waren stik nieuwsgierig hoe het jullie daar vergaat. Klinkt allemaal heel mooi en interessant, zo veel anders dan hier; kan me voorstellen dat jullie alle vier heel erg genieten van al deze indrukken. Nog een paar fijne dagen daar en wanneer jullie weer thuis zijn horen en zien we graag meer! Groetjes, Aryan & Marijke
    PS hier is alles OK. Gisteren langs Ma geweest, met haar ook alles kits.