de zee

10 augustus 2012 - Crescent City, California, Verenigde Staten

We hebben twee dagen overleefd in Union Creek _Resort en zijn gisteren hollend weg gegaan. Er hing zo'n nare sfeer in dar huis, niet te geloven. We  werden er ook allemaal kregelig van en de jongens kregen zelfs ruzie, wat de hele vakantie nog niet gebeurd was. Toon vond dode muizen in de kelder en ik voelde me zo vies in  dat huis. Yak. De omgeving was prachtig dat wel en we hebben lekker zitten eten bij het restaurant dat erbij zat. Ze hadden daar zo verschrikkelijk lekkere pie. Je kent die taarten wel uit die amerikaanse tekenfilms die altijd voor het raam staan af te koelen....nou snap ik waarom ze die altijd pikken....hemels gewoon. Voordat we vertrokken hebben we nog drid stukken gehaald voor onderweg. We zijn gaan rijden naar Crescent City en zitten nu dus in de staat Californie. Bij het inrijden van de stad hebben we de eerste redwoods al gezien. Megabomen met een grote hoogte en een grote omvang. Prachtig om te zien. En we zitten nu aan de kust en dat is aan de temperatuur best te merken. De lange broeken en de vesten hebben we weer aangetrokken want het is hier ongeveer zeventien graden. Na wat boodschappen doen zijn we naar de haven gelopen en daar werden we verwelkomd door een hard gehonk. We zijn maar op het geluid af gegaan en op de steigers van de haven lagen gigantische zeeleeuwen. Ik denk in totaal wel een stuk of dertig. Wat een lawaai konden die maken zeg! Verderop zwommen er pelikanen in de zee, het was enig en weer totaal anders dan wat we tot nu toe gezien hebben. We hebben heerlijk gegrilde zalm, zwaardvis en heilbot gegeten met een lekker lokaal tapbier erbij. Het bier is hier trouwens niet slecht. Er zijn toch best veel lokale brouwerijen die verschillende soorten maken....weer eens wat anders als Budweiser.